poniedziałek, 27 listopada 2017

Gulasz z udek z kurczaka

Czasami w sklepie coś mnie tknie aby kupić coś co jest poza listą ale jest np. na promocji :) Tak było z produktem, o którym dzisiaj mowa - filety z udek z kurczaka. Jak możecie się niejednokrotnie przekonać nie jestem jakąś szaloną fanką drobiu - szczególnie kurczaka niemniej jednak od czasu do czasu coś tam z niego upitraszę... ;) Będąc w posiadaniu wcześniej wspomnianych już filetów postanowiłam wziąć kurczaka za rogi a raczej patelnię w dłoń i podjąć kurczakowe wyzwanie! Z pomocą przyszła mi autorka bloga Moje Walijskie Pichcenie dzięki, której odkryłam, że do gulaszu niekoniecznie trzeba stawać w szranki zaopatrzonym w karkówkę, łopatkę czy szynkę!  ;) Efekt końcowy zaskoczył mnie samą, bo gulasz wyszedł naprawdę pyszny! Pikantny, w sam raz gęsty no i po prostu PRZEPYCHA a zważywszy na to, że do kurczakowych amatorów nie należę to naprawdę musiał być dobry... ;) Śmiem się pokusić o stwierdzenie, że następnym razem zrobię go do placków po węgiersku, bo szybkość jego przygotowania bije na głowę mój sławetny gulasz do placków po węgiersku, który od miesięcy  okupuje pierwsze miejsce na liście najchętniej czytanych wpisów. Dosyć wstępu bierzemy się do pracy!

Składniki: na 4 porcje
6 filetów z udek kurczaka
1 mała papryka
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
1/3 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
5-6 grzybków leśnych (można pominąć)
ulubiona przyprawa do kurczaka (u mnie oczywiście przyprawa staropolska - uwielbiam ją!)
sól, pieprz, cukier do smaku
olej do smażenia
1 łyżka mąki + zimna woda do rozrobienia (ok. 1/2 szklanki)

Mięso pokroić w średniej wielkości kostkę, wymieszać z 1 łyżką ulubionej przyprawy do kurczaka. Odstawić na 30minut do lodówki.
Cebulę pokroić w piórka, paprykę oczyścić z gniazda nasiennego i pokroić w cienkie paseczki.
Na patelni rozgrzać 2-3 łyżki oleju do smażenia, wrzucić kurczaka i smażyć aż się dobrze zarumieni, odłożyć kurczaka na bok, na tłuszczu z kurczaka zeszklić cebulkę, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, paprykę ostrą i słodką podsmażyć do momentu aż zacznie pięknie pachnąć czosnkiem (dosłownie minuta) dodać paprykę, całość przesmażyć 5 minut na małym ogniu, dodać kurczaka, wymieszać, zalać wodą tak aby poziom wody był na równo z kurczakiem. Dodać pokruszone grzybki. Dusić pod przykryciem około 30 minut aż mięsko będzie idealnie miękkie. W zimnej wodzie rozprowadzić łyżkę mąki pszennej, ostrożnie wlać do sosu - stale mieszając. Zagotować.
Podawać z kaszą lub ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly