środa, 25 października 2017

Zapiekanka z kurczakiem i warzywami

Co ja poradzę, że mam męża makaronożercę?!? Nic na to nie poradzę i nie mam wyjścia jak co rusz wymyślać nowe makaronowe wariacje. Ta zapiekanka powstała w wyniku czyszczenia lodówki (jak to mam w zwyczaju) gdy nastaje czas, że w lodówce trzeba zrobić porządek wtedy zazwyczaj w mojej kuchni powstaje zapiekanka lub sałatka, tym razem padło na zapiekankę i gdyby nie to, że mój M. świetnie ją zrecenzował i kazał wrzucić na bloga to bym pewnie jej tutaj nie wrzucała, bo ileż makaronu zniesie jeszcze mój blog?! ;)

Składniki:
250g makaronu penne
1 podwójna pierś z kurczaka + ulubiona przyprawa (u mnie kurczak po Staropolsku)
1 brokuł
1 duża cebula
1 czerwona papryka
1 zielona papryka
330g śmietanki kremówki
1 pęczek szczypiorku z młodymi cebulkami
sól, pieprz do smaku

Zagotować wrzątek, wrzucić makaron, w połowie gotowania makaronu dorzucić oczyszczonego i podzielonego na małe różyczki brokuł , dokończyć gotowanie, odcedzić.
Cebulę i szczypiorek zeszklić na odrobinie oleju rzepakowego, dodać kurczaka wcześniej zamarynowanego w przyprawie, podsmażyć 5-6 minut. Dodać pokrojoną w paseczki paprykę podsmażyć kolejne 4-5minut, wlać śmietankę zagotować. Przyprawić do smaku solą i pieprzem. 
Makaron z brokułami wymieszać z połową sosu wymieszać i wyłożyć do naczynia do zapiekania. Mała dygresja odnośnie naczyń do zapiekania jak widzicie nie jestem rasową bloggerką z tysiącem naczyń do zapiekania mam jedno ulubione poczciwe aczkolwiek jeśli jakaś firma chciałaby nawiązać ze mną współpracę w materii naczyń do zapiekania jestem chętna i otwarta na propozycje... :D
Wracając do przepisu, pozostały sos wyłożyć na wierzch.
Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 35minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly