piątek, 27 stycznia 2017

Waniliowy sernik na zimno

Sernik na zimno to niewątpliwie hit wszystkich imprez lat 90tych i mimo, że najbardziej z takimi imprezami kojarzy mi się Melba Pani Dziuni klik to zaraz po niej plasuje się sernik o smaku pozwólcie, że użyję opisu 'takiego z torebki' wiecie o co mi chodzi? Swego czasu hitem był sernik na zimno błyskawiczny, którego smak pewnie przez długaśny skład oraz masę
substancji o dziwnych nazwach miał smak nie do podrobienia! Tak mocno nie do podrobienia, że do dzisiaj nieudolnie poszukuję smaku tego sernika bez użycia magicznego proszku. Podczas takich smakowych poszukiwań powstał prosty i niewymagający zbyt wiele wysiłku waniliowy sernik na zimno z galaretką. Skąd wzięłam przepis? Z wiaderka! ;) Tak, tak, z wiaderka, w którym zakupiłam serek homogenizowany na sernik, którego zdjęcie tuż obok. Do jego przygotowania skusiła mnie łatwość wykonania, powiem Wam, że sernik wart uwagi dlatego podaję dalej. Jeśli macie ochotę na niezbyt słodki deser, który zrobicie bez pieczenia zapraszam do wypróbowania! :)

Składniki:
1kg waniliowego serka (u mnie z biedronki w wiaderku)
1 szklanka cukru pudru (w przepisie było 1,5, ja dałam pół ale mógł być bardziej słodki więc myślę, że 1 szklanka to będzie optimum)
25g żelatyny + 1/2 szklanki zimnej wody
2 szklanki gorącej wody
2 galaretki o dowolnym smaku plus 3 szklanki gorącej wody do rozpuszczenia
owoce do dekoracji

Żelatynę namoczyć w 1/2 szklanki zimnej wody, odstawić na około 20minut.
Po tym czasie wrzucić namokniętą żelatynę do garnka, zalać dwiema szklankami gorącej wody, wymieszać do całkowitego rozpuszczenia żelatyny. Przestudzić.
W misce zmiksować serek z cukrem pudrem. Powoli i stopniowo wlewać przestudzoną żelatynę, stale mieszając.
Na blaszkę (wymiary ) ułożyć warstwę herbatników (ok.20dag) i ostrożnie wlać masę serową tak aby nie zruszyć ciastek. Wstawić do lodówki na minimum 30minut aż masa stężeje.
Na masie ułożyć dowolne owoce zalać przestudzoną galaretką sporządzoną z dwóch opakowań i 3 szklanek wody.
Całość odstawić najlepiej na noc do lodówki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly