piątek, 28 października 2016

Dorsz zapiekany ze szpinakiem i serem feta

Ryby każdy wie, że są zdrowe, że trzeba jeść ich dużo i często każdy wie a kto z Was jada ryby przynajmniej 3 razy w tygodniu? No właśnie... Mam podobnie chociaż ostatnimi czasy staram się rybę jeść przynajmniej dwa razy w tygodniu co na wynik 0 razy w miesiącu wygląda całkiem nieźle.
Ryby osobiście lubię bardzo chociaż z ich przygotowaniem często miewam problem, bo jestem wychowana w kulturze ryby w panierce i tyle na ten temat :) Z rybami nie mam takiego polotu w wymyślaniu dań jak z innymi produktami jednak staram się i co rusz robię krok do przodu co by nie popaść w panierkowej matni... ;) W poprzedni piątek postanowiłam przygotować dorsza jednak ani panierka, ani marynata curry nie wchodziły w grę, bo mi się najzwyczajniej w świecie przejadły... ;) Ruszyłam wodze fantazji i wyczarowałam dorsza pod zieloną pierzynką z dodatkiem sera feta. Wyszło obłędnie! Sama nadziwić się nie mogłam, że wyszło tak dobre! :) Po prostu niebo w gębie! Takiego zielonego dorsza polecam całym sercem na rodzinny uroczysty obiad oraz na pyszną kolację, jest po prostu tuż po Łososiu Petardzie moją ulubiona rybną pozycją! :)

Składniki:
60dag dorsza
450g mrożonego szpinaku
330g śmietanki 30%
2-3 ząbki czosnku

kawałek sera feta (ok. 3cm)
sól, pieprz, sok z cytryny do smaku

Dorsza rozmrozić, posolić, popieprzyć. Włożyć do naczynia do zapiekania.
Szpinak rozmrozić, gdy odparuje woda dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, podsmażyć chwilkę przyprawić solą, pieprzem. Wlać śmietankę, zagotować. Ponownie spróbować i w razie potrzeby doprawić do smaku sokiem z cytryny i odrobiną przypraw.
Sos wylać na rybę, na wierzch posypać ser feta pokrojony w drobną kostkę. Całość przykryć pokrywką lub folią aluminiową. Zapiekać w 180 stopniach przy grzaniu góra dół przez 15 minut następnie zdjąć pokrywkę/folię i zapiekać kolejne 15minut.
Podawać z makaronem wstążki.

6 komentarzy:

  1. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W składnikach zabrakło ile sera fety :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zamiast śmietany daję jogurt naturalny.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly