poniedziałek, 5 września 2016

Jesienna zapiekanka

Pewnego popołudnia a może nawet wieczoru zupełnie bez sił postanowiłam przygotować obiad w związku z tym, że M. domagał się nieśmiało ziemniaków myśli moje krążyły wokół tego warzywa. W lodówce czekał na zagospodarowanie brokuł a w pojemniku cierpliwie marynowały się filety z kurczaka z tej trójki postanowiłam zrobić coś szybkiego i
przysparzającego roboty zarówno przy gotowaniu jak i sprzątaniu - ilość naczyń tego dnia postanowiłam ograniczyć do minimum :) Po chwili namysłu postanowiłam wyczarować zapiekankę. Jak postanowiłam tak i uczyniłam po godzinie w domu roznosił się nieziemski zapach pieczonych warzyw i kurczaka po prostu obłęd! Poza smakiem danie to ma ogromny walor estetyczny, bo jak się a nie patrzy to cieszy oko jak mało które! Paleta barw przepełniająca blachę pełna pyszności sprawiła, że postanowiłam to dani nazwać jesienną zapiekanką!

Składniki: (na dużą prostokątna blaszkę)
5-6 dużych ziemniaków
2 marchewki
1 brokuł
1 żółta papryka
2 średniej wielkości czerwone cebule
sól, pieprz, suszona bazylia
2 łyżki aromatyzowanego oleju (lub zwykłego rzepakowego)
40dag piersi z kurczaka zamarynowanej w ulubiony sposób (u mnie sos sojowy, czosnek niedźwiedzi, odrobina soku z cytryny, sól, pieprz, czerwona słodka papryka)
1/2 szklanki startego sera typu parmezan

Ziemniaki, marchew i cebulę obrać. Ziemniaki i marchew umyć. Ziemniaki pokroić w tzw. ósemki (aby kształtem przypominały łódeczki) zaś marchew pokroić w talarki ok. 1cm.
Cebulę pokroić w ćwiartki (rozwarstwić)
Brokuł podzielić na różyczki, oczyścić.
W dużym garnku zagotować wrzątek z 1 łyżeczką soli. Na wrzątek wrzucić ziemniaki i marchew, gotować dosłownie 2-3minuty po czym odcedzić łyżką cedzakową i ułożyć na wcześniej natłuszczonej blaszce. Warzywa przemieszać tak aby warzywa pokryła cienka warstwa oleju. Następnie je posolić, popieprzyć i posypać bazylią. Ponownie przemieszać.
Na wrzątek wrzucic brokuł, który gotować również bardzo krótko ok. 3-5minut.
Na ziemniaki ułożyć podgotowany brokuł, pokrojoną w dość dużą kostkę (1cm x 1cm) oraz cebulę. Między warzywa powciskać kawałki kurczaka (ok. 3-4cm) całość przykryć folią aluminiową i wstawić do piekarnika na ok.30minut po tym czasie zdjąć folię, posypać parmezanem i wstawić do piekarnika na kolejne 15minut.
Zapiekanka najlepiej smakuje od razu po upieczeniu.

3 komentarze:

  1. Jedno z moich ulubionych dań! Zapiekanka ziemniaczana, zawsze smaczna, szybka w przygotowaniu, zdrowa i sycąca :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly