piątek, 23 września 2016

Gruszki w syropie

Gruszki w syropie to moja spuścizna ciężkiej pracy na urlopie i przetworowego szaleństwa! Gdy tylko wróciłam do domu z wojaży z moim M. a kalendarz wskazywał, że do powrotu do pracy pozostały jeszcze 4 dni postanowiłam wycisnąć z nich wszystko co najlepsze jak
przysłowiową cytrynę! W ruch poszły wszelkie możliwe owoce i warzywa nie umknęły mojej uwadze również gruszki obficie rosnące na gruszy obok mojego domu. Postanowiłam przetworzyć je na trzy sposoby, gruszki w occie, w syropie oraz mus gruszkowy. Ten ostatni niestety z powodu awarii końcówki miksującej w mikserze ręcznym i wkruszeniu opiłków z rączki miksującej musiał wylądować w koszu... Na szczęście wersja w occie i syropie jak najbardziej wyszła pomyślnie stąd dzielę się z Wami na najlepsze gruszki w syropie, które za sprawą użycia cukru kokosowego mają bajecznie słodki i karmelowy aromat, który sprawia, że są jeszcze pyszniejsze! Co z takimi gruszkami można począć? Można zrobić ciasto czekoladowe i dodać je do środka, można zjeść prosto ze słoika, można również użyć ich do
zimowej jaglanki lub owsianki, sposobów na użycie takich gruszek jest tyle ile dusza łasucha zapragnie! A za sprawą użytego cukru kokosowego to nawet łasuchy na wszelkich dietach mogą od czasu do czasu sobie pozwolić... ;)

Składniki:
1kg twardych gruszek
30 dag cukru kokosowego (lub zwykłego)
0,75l wody

Gruszki obrać, przekroić, usunąć gniazda nasienne. Wrzucić do wody zakwaszonej cytryną lub kwaskiem cytrynowym aby nie ściemniały.
Z wody i cukru zagotować syrop. Gotować na małym ogniu ok.10 minut.
Po tym czasie włożyć gruszki i gotować ok. 5minut po czym wyjąć łyżką cedzakową z garnka i poukładać do wyparzonych słoików, do każdego słoiczka można dodać ziarenko goździka. Słoiki zakręcić.
Pasteryzować 10minut od czasu zagotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly