piątek, 17 czerwca 2016

Bitki indycze w sosie koperkowym

Sos koperkowy to zdecydowanie sos wiosenno-letni, który wprowadza do naszej kuchni powiew świeżości! Mój dzisiejszy sos zainspirowany został przez kolegę z pracy - Grzegorza, który zazwyczaj przynosi jakieś pyszne domowe obiadki a to od swojej mamusi a to od teściowej. Każdy wie, że mamusiowe jedzenie smakuje najlepiej i tak też wygląda oraz pachnie o swojskości takich przysmaków wspominać już chyba nikomu nie muszę? ;) No dobra ja tu sieję trawę a Wy czekacie na to co takiego miał grześkowy sos, że mnie zainspirował i tutaj Was nieco zaskoczę, bo... NIC! ;) Po prostu był koperkowy to wystarczyło, żeby mi się w głowie zapadka z koperkiem w roli głównej otworzyła! Moje kubki smakowe rozszalały się tak mocno, że tuż po powróci z pracy wyciągnęłam z zamrażalnika filet z indyka odczekałam aż mi się pięknie rozmrozi i wzięłam się za mięsko w pyszny sosie koperkowym!
Powiem Wam, że nie sądziłam, że mój sos będzie aż tak przepyszny! Wyszedł naprawdę wspaniały i polecam go wszystkim spragnionym wiosny na talerzu! Mięso przygotowane w ten sposób ma jeszcze jeden plus - robi się je ekspresowo, wiedziałam, że indyk nie wymaga zbyt długiej obróbki cieplnej ale mimo wszystko nie sądziłam, że przygotuje go takim ekspresem!! :) Moje indyka zaserwowałam razem z kaszą orkiszową, która jest moim ostatnim odkryciem i w której zakochałam się po uszy! Mogłabym ją jeść codziennie! Ale o tym w następnej notce gdzie będzie o pysznej sałatce właśnie z kaszą orkiszową w roli głównej... ;)

Składniki:

8 cienkich kotletów z piersi indyka
sól, pieprz
mąka krupczatka
olej kokosowy do podsmażenia mięsa
1/2 pęczka szczypiorku (z cebulkami)
1 pęczek koperku
1 szklanka bulionu warzywnego
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1/2 szklanki śmietany 18%
1/4szkl. zimnej wody
1 łyżka mąki
odrobina cukru do smaku, sól, pieprz

Kotlety lekko rozbić na cinko. Przyprawić solą i pieprzem, obtoczyć w mące.
Na patelni rozgrzać tłuszcz (olej kokosowy) podsmażyć filety na złoty kolor. Dodać szczypiorek delikatnie wymieszać, podalć szklanką bulionu warzywnego, gotować do momentu aż 1/3 bulionu się zredukuje.
W miseczce wymieszać jogurt, śmietanę, i mąkę, dodać odrobinę ciepłego rosołu z patelni całość energicznie wymieszać, powoli wlać na patelnię stale mieszając (aby ułatwić sobie przygotowanie sosu na moment można wyjąć kawałki mięsa z patelnim które po zrobieniu sosu ponownie można włożyć na patelnię). Do sosu dodać posiekany koperek. Całość wymieszać. Dusić przez ok.10minut pod przykryciem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly