środa, 9 marca 2016

Surówka z kapusty pekińskiej i pora.

Surówki to moje 'must have' do obiadu aż nie chcę się już powtarzać jaka to jestem nieszczęśliwa gdy do obiadu nie mam odrobiny mieszanki świeżych warzyw, które idealnie dopełniają obiad. W gąszczu przepisów nie pamiętam czy opowiadałam już Wam historię o mojej surówkowej traumie, którą przeżyłam na wycieczce w Pradze jeszcze za czasów szkolnych. Wraz z kolegami z mojej szkoły pojechaliśmy na wycieczkę do Pragi i gór stołowych. Wszystkie noce spaliśmy po czeskiej stronie, tam również jedliśmy obiady... Jakież było moje rozczarowanie kiedy okazało się, że Czesi nie jedzą do obiadu surówek!! Gdy pierwszego dnia poprosiłam Pana o surówkę ten przyniósł mi jeden ekstra plaster pomidora (jeden już leżał na moim talerzu - myślałam, że do dekoracji...) przez kolejne dni walczyłam z brakiem surówek do czeskich obiadów jakież było moje zdziwienie jak okazało się, że nie tylko ja cierpiałam z tego powodu ;) Wielkość problemu można było zauważyć gdy ostatni obiad jedliśmy we Wrocławiu typowo Polski - schabowy, ziemniaki i... SURÓWKA a nawet 3 rodzaje surówek nie uwierzycie ale pierwsze co zniknęło ze stołów to były właśnie surówki!! :) Od tej pory wiem, że chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby sobie podjeść obok kotleta i ziemniaków pysznych warzywek :)
Dzisiejsza surówka? Tradycyjnie wymyślone pod wpływem chwili i może Ameryki nią nie odkryłam ale dochodzą mnie słuchy, że naprawdę korzystacie z moich przepisów i warto je dla Was publikować :) Ostatnio dowiedziałam się, że na obiedzie u kuzynki mojego M. gościła właśnie surówka z pekinki z dodatkiem musztardy, którą też wahałam się czy opublikować. No to właśnie nie siejąc już więcej trawy polecam moją prosta, szybką i przepyszną surówkę z kapusty pekińskiej, pora i marchewki! Niebo w gębie! :)



Składniki:

1/2 główki kapusty pekińskiej
1 spory por (biała część - zieloną mrozimy będzie do zupy)
1 duża marchewka
2 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu greckiego
1 płaska łyżeczka cukru
1 łyżeczka chrzanu
sól i pieprz do smaku

Kapustę poszatkować. Marchew zetrzec na tarce o grubych oczkach, Po przekroić wzdłuż i pokroić w cienkie plasterki, całość wymieszać połączyć z majonezem, jogurtem, chrzanem i przyprawami. Odstawić na 1h aby składniki się przegryzły oraz kapusta i por zmiękły.

1 komentarz:

  1. Tak jest! Nie jedzą surówek do obiadu! Ale nie tylko oni, we Włoszech też mieliśmy kichy zapchane makaronem, a do mięsa trzeba było osobno zamawiać jakąś "trowke"!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly