piątek, 26 lutego 2016

Rolada biszkoptowo-serowa

Rolady biszkoptowe, waflowe i inne to u mnie temat ledwie raczkujący dlatego też tym razem postanowiłam pochwalić się moją drugą w życiu roladą! Wyszła pyszna więc powód do dumy podwójny :) Z dzieciństwa pamiętam tylko roladę kokosowo-kakaową w wydaniu mojej mamy inne nie zapadły mi tak mocno w pamięć. Pewnie dlatego ten wypiek tak rzadko gości w moim domu mam nadzieję, że się to zmieni, bo nie dość, że rolada wbrew pozorom do trudnych nie należy to i robi się ją szybko, no powiedzmy względnie szybko - na pewno szybciej niż inne masowate placki ;) Moja dzisiejsza rolada ma nadzienie z sernikowego kremu, w którym ostatnimi czasy się zakochałam i mogłabym go jeść codziennie na śniadanie, obiad i kolację! :) Pewnie mój entuzjazm po przejedzeniu opadnie ale jak na razie trzyma się mocno i podejrzewam, że przewinie się jeszcze przez bloga w niejednej odsłonie... ;)




Składniki:

Biszkopt:


4 jajka
1szkl. cukru
1/2 łyżeczki proszku do piecz.
1 łyżka octu
2/3szkl. skrobi ziemniaczanej
1/3szkl. mąki pszennej tortowej


Żółtka oddzielić od białek.

Białka ubić na sztywną pianę, sukcesywnie dodawać cukier aby białka zrobiły się jeszcze bardziej sztywne i lśniące.

Do żółtek dodać proszek do pieczenia i łyżkę octu, wszystko dokładnie wymieszać aż powstanie puszysta masa jajeczna. Wlać do białek delikatnie wymieszać.

Obie mąki przesiać i dodać do białek. Drewnianą łyżką lub silikonową szpatułką delikatnie mieszać do momentu aż cała mąką zostanie połączona z białkami.

Ciasto biszkoptowe wylać na dużą blachę (taką oryginalną z piekarnika) wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180stopni na ok. 20min. - trzeba patrzeć aż ciasto się lekko zarumieni jednak nie przypiecze, bo w innym razie zacznie się kruszyć i łamać.

Jeszcze gorący biszkopt zdjąć z blaszki, delikatnie i ostrożnie odkleić papier do pieczenia. Ciasto ułożyć na czystej ściereczce i delikatnie zwinąć w rulon. Pozostawić do wystygnięcia.




Masa serowa:
500g serka trzykrotnie mielonego z wiaderka

2 jajka
1/2 kostki masła
1 szkl. cukru
1 łyżka budyniu waniliowego
2 łyżki mleka
1 cukier waniliowy
skórka otarta z 1 pomarańczy lub cytryny




Masło i cukier zagotować w garnku z grubym dnem.

Dodać ser i lekko ubite jajka.

Gdy masa zacznie się gotować dodać rozrobiony w mleku budyń. Stale mieszając doprowadzić do wrzenia na wolnym ogniu.

Pod koniec dodać skórkę z pomarańczy lub cytryny. Mieszać do momentu osiągnięcia gęstej i kremowej masy.

Masę lekko przestudzić.

Biszkopt delikatnie rozwinąć, można posmarować konfiturą lub dżemem malinowym, wyłożyć krem i delikatnie lecz ściśle zwinąć roladę.

Ciasto szczelnie zawinąć w folię aluminiową i worek. Zostawić w chłodnym miejscu do stężenia najlepiej na noc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly