poniedziałek, 11 stycznia 2016

Jaglanka orzechowo-gruszowa

Rzadko zdarza się abym pisała przepis tuż po jego przygotowaniu w tym przypadku nie mogłam się powstrzymać i tworzę mój wpis późnym wieczorem w niedzielę. Wraz z nadchodzącym tygodniem postanowiłam postawić na zdrowe śniadania efektem tego jest przepis, który zawładnął moim sercem doszczętnie! Smak tej kaszy przypadł mi do gustu do tego stopnia, że nie mogę doczekać się poranka aż ją wreszcie zjem! :) Sprawczynią całego zamieszania jest Małgosia z bloga qchenne-inspiracje i jej tygodniowe przykładowe jadłospisy na jednym z nich znalazłam przepis właśnie na taką jaglankę co prawda zmodyfikowałam ją nieco ale tylko poprzez dodatek wanilii a to za sprawą tego, że kaszy jaglanej nie znoszę więc pomyślałam, że może będzie z nią podobnie jak z owsianką, której kiedyś też nie lubiłam jednak za sprawą cudownego dodatku - wanilii jej niesmaczna strona została raz na zawsze odczarowana ;) Mój instynkt mnie nie zawiódł! Świetny pomysł Gosi i moja wanilia to połączenie idealne!! Polecam wszystkim, którzy tak jak ja z kaszą jaglaną mają nie po drodze... ;)

Składniki: (na 1 porcje)
300ml mleka
3 łyżki kaszy jaglanej
1 dojrzała gruszka
4 rozgniecione orzechy laskowe
1/3 laski wanilii

Wanilię rozciąć wzdłuż i wyjąć miąższ zagotować z mlekiem.Gdy mleko zacznie wrzeć, wyjąć wanilię i wrzucić przepłukaną kaszę. Gotować ok. 10minut mieszając od czasu do czasu. Po tym czasie dodać obraną i pokrojoną w drobną kostkę gruszkę. Zagotować. Dodać orzechy zdjąć z gazu przykryć i odstawić na 15minut.


Zdjęcia wykonała Judyta Toruń (Wołek) z Lord Project.


2 komentarze:

Printfriendly