środa, 24 czerwca 2015

Oszukane Tiramisu z truskawkami

Truskawki, biszkopt, krem i alkohol -tyle potrzeba, żeby stworzyć iście niebiański deser. Pomysł na to proste a zarazem dość gustowny deser przyszedł mi do głowy podczas robienia tortu na wieczór panieński mojej koleżanki. Gdy tort został ukończony zostały mi półprodukty, które w torcie się już "nie zmieściły" stąd dzisiejszy przepis. Myślę, że przyda się zarówno truskawkożercom jak tym, którzy maja kawałek biszkopta i nie za bardzo wiedzą co z nim zrobić.
Oczywiście ci, co biszkopta nie mają mogą spokojnie użyć dowolnych pokruszonych ciastek.

Składniki:
ok. 30dag biszkopta (u mnie kakaowy)
10 łyżek likieru kawowego - każdy inny słodki trunek typu adwokat, toffi itp. również się nada :)
70dag truskawek
250g kremu karpatkowego lub 300ml ubitej na sztywno bitej śmietany ze śmietanfixem

1/2 biszkopta pokruszyć na dna dno naczynia z płaskim dnem
polać 5 łyżkami likieru
Ułożyć przekrojone na pół.
Truskawki przykryć kremem.
Posypać resztą biszkopta.
Polać likierem. Wstawić na 30min. do lodówki.

Przepis niby banalny jednak smak sprawił, że postanowiłam się z Wami nim podzielić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly