poniedziałek, 29 czerwca 2015

Koktajl bananowo-śliwkowy

Ostatnimi czasy zakochałam się w koktajlach, które do tego czasu traktowałam bardzo po macoszemu. Jednak za sprawą mojego urodzinowego prezentu miksowanie i blendowanie wszystkiego i o każdej porze stało się jednym z moich ulubionych zajęć. Lata temu kiedy byłam beztroską małolatą czyt. miałam 5-6lat moja rodzicielka robiła nam pyszne koktajle truskawkowe i z czarnych porzeczek, które rosły u nas na potęgę i wtedy nikt nie chciał ich jeść co ja bym dała teraz, żeby mieć chociaż mały krzaczek czarnej porzeczki eh... Dość wspomnień wróćmy do przepisu, koktajl powstał z ochoty na tzw. "coś słodkiego" z braku mrożonych owoców tudzież świeżych na stanie w mojej spiżarni  przeprosiłam się z kompotami stojącymi na półce w piwnicy i tak oto powstał super szybki, tani i pyszny koktajl śliwkowo-bananowy! :)

Składniki (na ok.750ml koktajlu)
2szkl. maślanki
1 szkl. kompotu śliwkowego (soku)
1 szkl. śliwek z kompotu
2 dojrzałe banany

Wszystkie składniki umieścić w wysokim naczyniu lub też dzbanku blendera.
Zmiksować na gładki płyn. Podawać od razu po przygotowaniu ponieważ przez obecność bananów koktajl po pewnym czasie ciemnieje żeby temu zapobiec można dodać sok z 1/2 cytryny lub 1/2szkl. soku pomarańczowego lub grejpfrutowego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly