wtorek, 13 stycznia 2015

Sałatka Grecka

Greckie klimaty towarzyszyły nam z moim M. na początku września i stwierdzam wszem i wobec, że najbardziej na świecie w Grecji przypadła do gustu mi tamtejsza kuchnia! Chyba nikogo to nie dziwi. Sałatkę grecką robiłam już przed wyjazdem do tego miłego kraju i przyznam dumnie, że moja wersja była bliska tej, którą spotkaliśmy w kraju Zeusa. Chociaż zamiast papryki dodawali do niej pyszne pachnące pomidory, o których w Polsce można jedynie pomarzyć. A za sos służyła im czysta oliwa, której smak bije na głowę wszystkie oliwy jakie w swoim życiu miałam okazję spróbować. Mimo wszystko spolszczona wersja greckiej sałatki jest pyszna i godna polecenia. Robiona przeze mnie wielokrotnie za każdym razem schodzi ze stołu jako pierwsza.

Składniki:
1 główka sałaty lodowej 
1 duża czerwona papryka 
1 długi zielony ogórek 
1 duża czerwona cebula 
1 kostka sera feta 
1 średniej wielkości słoik czarnych oliwek
Sos: 2 opak. gotowego sosu do sałatek (mój ulubiony do paprykowo-ziołowy) można dać też grecki   

Sałatę porwać na małe kawałki. Paprykę pokroić w średniej wielkości kostkę. Ogórka porządnie wymyć, pokroić w kostkę lub półplasterki (bez obierania, bo wtedy puszcza dużo wody jak się go obierze). Cebulę przekroić na 3 razy wzdłuż, potem kroić cienkie plasterki. Wszystkie warzywa razem wymieszać. Fetę pokroić w kostkę (podczas krojenie moczyć nóż w zimnej wodzie wtedy feta się nie klei do noża). Połowę sera delikatnie wymieszać z warzywami, drugą połowę posypać po wierzchu sałatki. Sos przygotować wg przepisy na opak. podawać w osobnej miseczce, tak aby każdy mógł polać sobie nim sałatkę tuż przed podaniem (wtedy warzywa nie tracą sprężystości).

Pyszności!!

1 komentarz:

  1. Sałatka grecka to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą zjeść coś lżejszego. My zawsze dodajemy świeżą paprykę i własnoręcznie robiony sos vinegrette :)

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly