środa, 17 grudnia 2014

Serowa W-zetka truskawkowa

Najlepsze przepisy rodzą się z przypadku tak też było w przypadku tego ciasta nazwanego na potrzeby bloga Serkową W-zetką truskawkową :) Historia tego przepisu jest dość świeża i niezbyt skomplikowana, po prostu gdy postanowiłam upiec Izaurę (klik) moje sobotnie roztargnienie wzięło górę i zamiast dodać same żółtka wbiłam całe jajka napełniona obawami czy aby na pewno babciny przepis na Izaurę z tego tytułu mi się uda poratowana radą mojej teściowej przepis szybko przerobiłam na ten z "W-zteki", który właśnie był w posiadaniu mamy mojego M. (swoją drogą M. od wakacji ma dwojakie znaczenie i litera początkowa imienia no i m jak mąż, mąż brzmi dumnie! :D) Wracając do przepisu poratowana radą postanowiłam zmienić przepis i tak oto upiekłam ciasto na W-zetkę a serka przeznaczonego do Izaury powstała delikatna serowa pianka, mniam! Ciasto w smaku orzeźwiające należące do tych "lekkich" :) Pyszota totalna więc polecam wszystkim ciastowym żarłokom, na świąteczny stół będzie jak znalazł :)

Składniki:
1,5szkl mąki
1,5szkl cukru
3 łyżki kakao
kostka margaryny
3 łyżeczki proszku do pieczenia
torebka cukru waniliowego
4 jaja
5 łyżek wody


Margarynę, cukier, kakao, wodę i cukier waniliowy gotować 5min. Po ostudzeniu wbić 4 jajka wymieszać na jednolitą masę (mikserem). Dodać przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę, zmiksować. Gotowe ciasto wlać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180stopniach ok. 45-50min.
Wystudzić, przekroić wzdłuż na dwa placki.

Masa:
1kg twarogu sernikowego w wiaderku (u mnie z Biedronki)
2 galaretki truskawkowe
3szkl. wody

Do dekoracji:
2 galaretki wiśniowe
2 pomarańcze
3szkl. wody

Galaretki rozpuścić w 3 szklankach gorącej wody, przestudzić.
Wlać do serka, zmiksować. Odstawić na chwilę do lodówki gdy masa zacznie tężeć wylać na ciasto (zostawić 4 łyżki), przykryć drugim plackiem. Posmarować po wierzchu pozostałą masą.
Ułożyć pokrojone w plastry pomarańcze, zalać wiśniową galaretką.
Wstawić do lodówki na noc.

2 komentarze:

Printfriendly