wtorek, 1 lipca 2014

Zapiekane cukinie w pięciu smakach na makaronie.

Cukinia to ostatnimi czasy mój number 1 wśród warzyw sezonowych stąd też kolejny przepis na zagospodarowanie tego wdzięcznego warzywa. Gwarantuję, że wykarmi cała wygłodniała rodzinę a i nieco zaskoczy wszystkich warzywno-cukiniowych sceptyków! :) Pomysł zrodził się podczas mojej wyprowadzki z mojego dotychczasowego miejsca zamieszkania gdy mój zamrażalnik wołał "opróżnij mnie, nie zostawiaj tych wszystkich pyszności tylko ze mną!" :) Z potrzeby wyczyszczenia lodówki z wszelkiej maści produktów spożywczych zrodził się pomysł na faszerowane cukinie w 5 smakach ze względu na to, że smaków tam co nie miara ;)

Składniki:
2 średniej wielkości cukinie
50 dag mięsa mielonego mieszanego
1 puszka krojonych pomidorów
2 ząbki czosnku
1 pierś z kurczaka (nie musi być aczkolwiek mnie termin naglił i musiałam ją gdzieś upchnąć)
kilka przesmażonych na maśle pieczarek
kilka kostek brykietu ze szpinaku (również być nie musi)
kawałek mozzarelli
5dag żółtego sera
 1/2 opakowania makaronu penne (500g)
cukier, sól, pieprz do smaku

Cukinię umyć, obrać wydrążyć miąższ.
Miąższ pokroić na mniejsze kawałki.
Pierś z kurczaka pokroić w kostkę posypać przyprawą do kurczaka, odstawić na 15min. przesmażyć.
Na oleju przesmażyć mięso, dodać 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę, 1 łyżeczkę przyprawy do mięsa mielonego, wlać pomidory, dusić do momentu aż pomidory się rozgotują, dodać cukier i ew. pieprz i sól do smaku.
Makaron ugotować al dante.
Do sosu dodać pieczarki i przesmażony wcześniej szpinak, pierś z kurczaka oraz miąższ z cukinii. 2/3 sosu przeznaczyć na nadzianie cukinii. 1/3 sosu wymieszać z makaronem.
Makaron wyłożyć na natłuszczoną brytfankę. Ułożyć na nim cukinie. Posypać tartym serem i mozzarellą. Całość przykryć folią aluminiową, zapiekać 30min. Zdjąć folię zapiekać jeszcze 10min.


Ps. Jestem niezwykle dumna ze swojej nowej zdobycznej blaszki zakupionej w Rossmanie na promocji za 12,99 czyż nie jest urocza?? :))

Cukinia 2014

6 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu tytułu pomyślałam: bedzie coś po chińsku.
    Po obejrzeniu zdjęcia zdziwiłam się: gdzie to Agusia dopadła tyle gotówki, żeby się szarpnąć na TAKĄ foremkę???
    A to proszę - wot siurpryza! :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe wiedziałam, że Mamcia będzie zaskoczona, bo ja byłam równie mocno jak dorwałam tą formę w Rossmannie! :) cieszyłam się jak rasowa kobieta z nowej pary butów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ps. nie lubię chińszczyzny więc tytuł raczej mylący aczkolwiek... szpinak, pierś z kurczaka, pieczarki, cukinia, mięso mielone = pięć smaków :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo masz balchę w moim ulubionym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Nie wiem czy widziałaś, ale strona kreatywneprzepisy.pl kradnie Twoje zdjęcia wraz z przepisami - m.in ten przepis. Warto zainterweniować i upomnieć się o swoje, bo są przy tym niesamowicie aroganccy i pewni siebie, zupełnie nie szanując, a nawet nie znając praw autorskich.

    Pozdrawiam
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, widzę, że zbiorowe niezadowolenie poskutkowało, bo strona przestała działać ;)

      Usuń

Printfriendly