czwartek, 16 stycznia 2014

Potrawka z żołądków w sosie chrzanowym (pyszny i tani obiad)

Nie rozumiem ludzi, którzy nawet nie próbując pewnych rzeczy krzywiąc się niemiłosiernie twierdzą, że ich nie lubią, bo jak można nie lubić czegoś czego się nie spróbowało? No ja rozumiem, że może nazwa nie bardzo, bo żołądek to żołądek a wątróbka to koszmar wszystkich przedszkolaków chowanych w PRL'u. Osobiście z podrobami nigdy nie miałam problemów jako dziecko pamiętam, że wcinałam ze smakiem wątróbkę z cebulką, gulasz z żołądków, ozorki w sosie i nerki (znane pod bardziej wykwintną nazwą cynaderki) pewnie była to zasługa mojej mamy, która była najlepszą kucharką na świecie i która przyrządzała te podroby w taki sposób, że było to mistrzostwo świata i poczciwy, pospolity schabowy po prostu nie miał przy nich startu ;)
Podroby prócz tego, że są bardzo zdrowe to do tego jeszcze nie rujnują naszego portfela co nie oszukujmy się jest w dzisiejszych czasach nad wyraz istotne a i morale kucharki pichcącej z tak pospolitych i tanich produktów wzrastają, bo przecież wyczarować coś naprawdę WOW za małe pieniądze to jest dopiero sztuka!
Przepis na żołądki przygotowane w ten sposób 'wyhaczyłam' dla odmiany w TVP, Robert Sowa robił je w programie Przepis Dnia (który bardzo lubię)
Gwarantuję, że jeśli tylko ominiemy tłumaczenie naszym gościom co mają na talerzu nie zorientują się, że jedzą podroby. Sos jest wyśmienity i smakuje wspaniale. Pysznie, tanio i zaskakująco! Tyle ode mnie w tym temacie zapraszam poniżej do zapoznania się z przepisem :)


Składniki:
500g żołądków (w oryginale było gęsich ja dałam kurze i było równie pysznie!)
10 pokrojonych w plastry pieczarek
2 pokrojone w kostkę cebule
2 pokrojone w plasterki ząbki czosnku
1,5l rosołu z kury
1 łyżka tartego chrzanu
1 łyżka musztardy kremskiej
1 pęczek natki pietruszki
500ml śmietany kremówki 30%
olej rzepakowy
do smaku: sól ziołowa, tymianek, biały pieprz

Żołądki oczyścić, umyć i zagotować w wodzie (ok.60minut)
Po tym czasie odcedzić, i zalać rosołem. Gotować do miękkości. Odcedzić (nie wylewać rosołu!)
Pieczarki, cebulę i czosnek podsmażyć na oleju, doprawić tymiankiem.
Ugotowane i lekko przestudzone żołądki pokroić w mniejsze kawałki, dodać do pieczarek, lekko przesmażyć.
Dodać chrzan i musztardę, podsmażyć. Podlać rosołem, dusić przez ok.10min.
Dodać śmietanę, wymieszać, zagotować i dusić przez 10min.
Doprawić do smaku.
Podawać z ziemniakami lub kaszą.

Całkowity koszt dania to ok.13,5zł


Tani i syty obiad dla dwóch osób!

6 komentarzy:

  1. Córeńko, jestem z Ciebie tradycyjnie dumna! I chwała twojej Rodzicielce za nauczenie dzieci wszystkich smaków, bo wszak podroby to smaki polskie, które MUSOWO ZNAĆ! Żołądeczki u nas są tak popularne, że jeszcze nie uchwyciłam ich na foto, coby wrzucić na bloga, bo H&C pożera wszystko na pniu, a największy ból był, jak zeżarli pod moją (fotograficzną) nieobecność flaczki z żołądków ;-)
    A sos chrzanowy - co tu dużo gadać - to jest patriotyczny obowiązek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi żal, że podroby są tak mało popularne i tyle osób ich nie je. A żołądki są po prostu pyszne. Ja podaję z sosem koperkowym, ale to kwestia przyzwyczajenia, z chrzanowym też na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. a mi nie jest żal że wiele osób tego nie je ... więcej dla mnie ! w sklepie nikt mi nie wybiera sprzed twarzy i mogę wybierać te najlepsze :D:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. powiedz tylko ile podlac tego rosolu ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosołu tyle aby całość poddusic zobaczysz na oko tyle aby przez te 10minut zdążyła większość odparować :)

      Usuń

Printfriendly