wtorek, 5 listopada 2013

Drobiowe kotlety w cebulowej panierce.

Dzisiaj czas na coś treściwego co by sympatycy dobrego, porządnego jadła nie zarzucili mi, że rozpieszczam jedynie łasuchów :) Inspiracja dla tego przepisu płynie od niejakiego niekrytego krytyka z Podkarpacia - Judyty H. często udzielającej się na blogu :) Jeśli macie już dość monotonnych nudnych kotletów z piersi kurczaka musicie wypróbować ten przepis. Ci, którzy najbardziej z kotleta lubią panierkę również będą zadowoleni. Filety przyrządzone w ten sposób są przepyszne, mięciutkie i zadziwią niejednego, kto będzie ich próbował (mojego M. zaskoczyły, pół obiadu zastanawiał się co dodałam do panierki, że mają taki a nie inny smak).
Szczerze zachęcam! :)


Składniki:
2 średnie filety z kurczaka
1 duża cebula
sól czosnkowa, pieprz
2 jajka
mąka
bułka tarta

Filety pokroić na dowolnej wielkości kotlety, rozbić, posolić są czosnkową i popieprzyć. Odstawić na pół godziny.
Cebulę zetrzeć na drobnych oczkach, powstałą papkę lekko posolić.
Jajka rozmącić widelcem, nieco posolić i popieprzyć.
Kotlety obtoczyć w mące, następnie w cebulowym musie, znów w mące, następnie w jajku i na końcu w bułce. (mąka->cebula->mąka->jajko->bułka tarta)
Smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor.
Najlepiej smakują z ziemniakami i ulubioną surówką.
Mniam! :)

6 komentarzy:

  1. Wszystkie komplementy zabieram!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemna i łatwa do zrobienia odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, nigdy nie słyszałam o cebulowej panierce! Mnie by pasiło, bo jestem bardzo cebulasta. Niestety, moja Hurma i Czereda w ogóle nie lubi panierki, szczególnie na kotletach. No chyba, że wyjadę z jakimś dewolajem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to Ci!
      no to masz wyjatkową rodzinę, bo zazwyczaj to bez panierki wszyscy kręcą nosem... :))

      Usuń

Printfriendly