sobota, 28 września 2013

Melba wg p. Dziuni (pyszny deser bez pieczenia)

Mamy weekend! Jesień w pełni to i apetyt na słodkości wzrasta. Dzisiaj przepis na Melbę, pyszny sernik na zimno, który w czasach mojego dzieciństwa jadałam u znajomej moich rodziców na imieninach. Ze względu na mój młody wiek w ówczesnym czasie inne smakołyki nie przypadały mi do gustu tak jak Melba. Deser idealny dla każdego amatora serników na zimno itp. :)
Kolejną zaletą tego przepisu jest to, że nie potrzebujemy do niego żelatyny, która sprawia, że gro przepisów na serniki na zimno wielu kucharzących omija szerokim łukiem. Jest to również miła alternatywa dla wszystkich początkujących, którzy stawiają na sernik na zimno z torebki!
No to do dzieła!!

Składniki: (na tortownicę o śr.26cm)

2 opak. herbatników
1l mleka
1/2l śmietany 18%
4 jajka
1 szkl. cukru pudru
1 kostka masła
1 galaretka owocowa

Mleko zagotować, zmniejszyć płomień. Śmietanę rozmieszać z jajkami powoli wlać do gotującego się mleka, zagotować stale mieszając do czasu aż z mleka zrobi się twarożek. Serwatkę odlać na sito i wystudzić.
Masło utrzeć z cukrem na puch, stale ucierając łyżka po łyżce dodawać twarożek. Utartą masę podzielić na 2 części. Do jednej dodać 2 łyżki kakao.
Tortownicę wyłożyć herbatnikami.
Na herbatniki wyłożyć ciemną masę, potem jasną, odstawić do lodówki do stężenia.
Galaretkę rozpuścić wg przepisu na opakowaniu, gdy zacznie tężeć wylać na masę.
Odstawić do lodówki, najlepiej na noc.
Przed zalaniem galaretką na masę można położyć pokrojone w plastry brzoskwinie.

6 komentarzy:

  1. fajny serniczek, a ile tego mleka?

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,,muszą być MEGA pyszne :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robiłam melbę. Jest przepyszna! Ja do białej masy dodaję jeszcze rodzynki:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Smak mojego dzieciństwa...
    Niestety nie miałam przepisu, a dziś przez przypadek trafiłam na Twojego bloga i tu taka niespodzianka. Dzieki =)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly