wtorek, 21 maja 2013

Brokuły na bogato.

Sesja mnie dopadła jak zwykle niepostrzeżenie i nieoczekiwanie a to wszystko za sprawą jednego przemiłego Anglika, z którym mam zajęcia i który to wymyślił sobie, że zrobi sobie wcześniej wakacje a co za tym idzie nam przyspieszy sesję... No nic trzeba rękawy zakasać, strasznie mocno walczyć ze sobą co by się uczyć a nie siedzieć w kuchni i mam nadzieję, że już niebawem wyjdę na prostą i będę mogła bezkarnie oddawać się kuchennym uciechom :) W gąszczu notatek, zapisków i innych druków jeść coś muszę toteż dzisiaj wpadłam na pomysł co tu zrobić z brokuła i kotleta, którego dostałam w niedzielnej "wyprawce" :)

Składniki:

1 brokuł (podzielony na różyczki ugotowany w lekko osolonej wodzie z dodatkiem cukru i masła)
1 kotlet schabowy z piersi kurczaka pokrojony w kostkę, odgrzany w piekarniku (może być specjalnie upieczona pierś, nic nie szkodzi będzie smakować tak samo ;) )
garść kiełków rzodkiewki (napatoczyły mi się w lodówce to stwierdziłam, że "beda" ;) )
garść grzanek (tak znów poszłam na łatwiznę miałam gotowe - zawsze można pójść ambitniejszą drogą i przygotować je samemu)
kilka orzechów włoskich

Sos:
2 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu greckiego
sól, pieprz, sól czosnkowa i sok z cytryny do smaku

Wszystkie składniki połączyć. Wymieszać z ugotowanymi brokułami. Na wierzch posypać mięskiem, kiełkami, grzankami i orzechami.
Całkiem smaczne.

Pozdrawiam! 

4 komentarze:

  1. No widzisz, Mała, i stworzyłaś coś ładnego, zdrowego i ekonomicznego. No i kotlet SCHABOWY z drobiu - bezcenne ;-)
    Ale u mnie dzieciaki też tak mówią :-)
    Powodzenia na egzaminie, całuski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Mamomarzyniu ja mam dużo takich kwiatków swojego własnego osobistego słowotwórstwa :)) no cóż schabowy z drobiu to taki schabowy tylko bez schabu hehe
    za powodzenia ślicznie dziękuję, bo przesądna nie jestem a jest za co trzymać kciuki, bo jeszcze 4 przede mną ale myślę, że jak się najem zdrowych brokułów to mi sama wiedza do głowy będzie wchodzić :D
    pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajwiisz!!! (jak by rzekła BB)
    Ten rumbarbar to była dywersja ze Stalowy!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly