poniedziałek, 14 maja 2012

O Majówce po Majówce! ;) - Kurczak w sosie jogurtowo-porowym.



O weekendzie majowym dawno już wszyscy zapomnieli a ja wręcz przeciwnie, bo było bardzo miło i sympatycznie. Przyjechała do mnie moja siostra ze swoimi chłopakami no i oczywiście mój M. bez którego majówka z pewnością nie była by aż tak udana :)
w międzyczasie zaliczyliśmy wesele, które również okazało się dość pozytywnym wydarzeniem majówki 2012. No ale jak wiadomo wszystko co dobre szybko się kończy tutaj historia niestety ale jest podobna i teraz nie pozostaje mi nic innego jak cierpliwie czekać na wakacje, kiedy to już wszystkich zachwycę swoim intelektem na wszelkiego rodzaju egzaminach,zaliczeniach itp. i będę mogła spokojnie udać się na moje ulubione Podkarpacie do mojego ulubionego M. :) ale zanim to nastąpi mała wzmianka o ogrodowym ucztowaniu i kurczaku w sosie jogurtowym, który debiutował w swojej roli jako posiłek podawany na świeżym powietrzu :)


Kurczak w sosie jogurtowym z porem i curry.

Składniki:

70dag piersi z kurczaka
1 duży kubek jogurtu nat. (najlepiej jak zawsze ZOTT, taaaaaak jestem jego dozgonną fanką i nic tego nie zmieni)
1 mała kwaśna śmietana 12%
1 duży por
1 czerwona papryka
1 łyżeczka musztardy
pół łyżeczki curry
pół łyżeczki vegety
pieprz cayenne do smaku
2 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
pół pęczka posiekanej pietruszki
ryż ugotowany na sypko

Wykonanie:

Por pokrojony w półplasterki wraz z papryką pokrojoną w kostkę podsmażamy na niewielkiej ilości oleju. Dodajemy wcześniej lekko opruszonego przyprawą do kurczaka - kurczaka a raczej jego pierś :)
Po ok.5 min. wspólnego skwierczenia na patelni wlewamy sos, który przygotowujemy w następujący sposób: jogurt, musztardę, czosnek, przyprawy mieszamy dokładnie i wlewamy do mięsa. Dusimy wszystko razem ok 10min. w międzyczasie zajmujemy się bulgotającym ryżem co by się nie rozgotował. Pod koniec duszenia dodajemy posiekaną pietruszkę, mieszamy jeszcze raz i polewamy ryż.
Smaczne, proste, szybkie i idealne na majówkową ucztę w ogrodzie!
Pozdrawiam! :)


1 komentarz:

  1. ja robiłam szynkę w jogurcie na orientalny gust, wyszło mi niebo w gębie! I pomyśleć, że tyle lat nie robiłam sosów jogurtowych...

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly